Váš košík obsahuje
položek
o celkové hodnotě
(€ 0,00) s DPH
  • Zobrazit

Je možné sníst příliš mnoho ovoce?

08.06.2015
Je možné sníst příliš mnoho ovoce? Jak je to s Fruktozou? Slýcháme o tom, jak je cukr z nerafinovaných (neupravovaných) potravin jako je ovoce a zelenina nepostradatelný pro naše zdraví. K čemu konzumace ovoce vlastně vede a jaké jsou studie? Všechny tyto otázky budou dále zodpovězeny.

Překlad článku:http://www.forksoverknives.com/is-it-possible-to-eat-too-much-fruit/


Je možné sníst příliš mnoho ovoce?

Slýcháme o tom, jak je cukr z nerafinovaných (neupravovaných) potravin jako je ovoce a zelenina nepostradatelný pro naše zdraví. To, co se ale v médiích odborníky na výživu neupřesňuje, je rozdíl mezi cukrem v jeho přírodní (přirozeně se vyskytující) podobě a cukrem, který byl extrahován ze svého přirozeného „balení“.

V jedné studii vědci zjistili, že přidáváním borůvek do jídel se může zmírnit důsledek pokrmů s vysokým glykemickým indexem.Prospěšné borůvky Kolik ale borůvek musíte sníst, abyste pocítili tento blahodárný účinek?

Pokud si dáte snídani plnou cereálií s cukrem a žádné borůvky, uvolní se tolik volných radikálů, že během dvou hodin se vaše tělo dostane do oxidačního dluhu. Antioxidanty v krvi klesnou pod hranici, na které byli před snídaní. Čtvrtina šálku borůvek moc nepomůže, za to polovina šálku již ano.


A co ovoce pro diabetiky druhého typu?

Většina výživových doporučení pro diabetiky druhého typu doporučují: jíst potraviny bohaté na vlákninu , tedy i ovoce. Je to proto, že ovoce je zdravé a bylo prokázáno, že zlepšuje funkci cév a snižuje riziko rakoviny. Avšak někteří lékaři omezují množství ovoce, které doporučují diabetikům, protože se obávají cukru, které takové ovoce obsahuje.

Množství ovoceCo říká výzkum? V jedné studii byli diabetici s cukrovkou druhého typu rozděleni do dvou skupin. Jedné skupině bylo řečeno, aby jedla minimálně dva kousky ovoce denně. Té druhé naopak, že nesmí sníst více jak dva kousky ovoce denně. Nebyl shledán žádný pozitivní vliv ani úbytek váhy u skupiny, které měla omezený přísun ovoce! Z toho důvodu by příjem ovoce neměl být omezován ani u pacientů s cukrovkou druhého typu.


Jak je to s fruktózou?

Nově vydávaná odborná literatura ukazuje, že nízké dávky Frutkozy z nerafinovaných přírodních potravin mohou ve skutečnosti pomoci hlídat hladinu krevního cukru. Pokud si tedy dáme ovoce, mohlo by dojít ke snížení hladiny krevního cukru. A co toxicita fruktózy? Hraniční hodnota toxicity fruktózy by měla být 50 gramů. Problémem je, že průměrný dospělý člověk takové množství denně zkonzumuje. To znamená, že polovina dospělých s největší pravděpodobností tuto hranici každodenně překračuje. U adolescentů je průměrný denní příjem 75 gramů.

Je tato hranice platná pro přidaný cukr v potravinách nebo pro fruktózu obecně? Jestliže nechceme překročit hranici 50 gramů denně a v jednom kusu ovoce je přibližně 10 gramů fruktózy, pak to znamená, že nesmíme sníst více než pět porcí ovoce denně? Ne - Harvard Health Letter uvádí: „Výživový problém fruktózy a cukru nastává v okamžiku, kdy jsou přidávány do potravin! Ovoce samo o sobě je ale prospěšné v téměř jakémkoli množství.


Ovoce v jakémkoliv množství

Co je míněno slovem „téměř“? Můžeme jíst deset kousků ovoce denně? A co třeba dvacet?Kolik porcí ovoceNemusíme se o správné odpovědi dohadovat. Vše bylo otestováno. V jedné studii 17 lidí jedlo dvacet porcí ovoce denně. I přes velmi vysoký obsah fruktózy ve stravě (přibližně 200 gramů denně, což je tolik jako 8 plechovek slazených bublinkových nápojů), výzkumný tým nezaznamenal žádný výrazný dopad (ani pozitivní) na tělesnou váhu, krevní tlak, insulin a hladinu tuků po 3 – 6 měsících takového stravování.

V jiné nedávné studii Jenkins a jeho kolegové nechali skupinu lidí jíst 20 porcí ovoce po dobu několika týdnů. Vše proběhlo bez negativního dopadu na váhu, krevní tlak, nebo hladinu triglyceridů. Naopak zaznamenali pokles LDL cholesterolu o neuvěřitelných 38 bodů.

Jeden vedlejší účinek to mělo: jejich návštěva toalety dostala pravidelný řád.

Jak tedy hledět na ovoce?

Čerstvé ovoce podporuje dobré zdraví a je vynikajícím zdrojem kalorií. Takže pokud dojde na přírodní nerafinované „cukroví“, užívejte si ho v hojnosti.


KATEGORIE

Mohlo by vás zajímat
Máte nápad, připomínku či vzkaz? Napište nám!

Platební metody
Akční nabídka
Nejprodávanější
Reklama

FastCentrik® - Pronájem e-shopu
Instagram Energyvita - zdravá výživa
www.energyvita.cz
Facebook Energyvita
Energyvita
Sokolská 1278
Lomnice nad Popelkou
51251
Prodejna: (+420) 776 586 002
Mobil: (+420) 605 027 980
E-Mail: info@energyvita.cz




Všechna práva vyhrazena, © 2010 - 2016 Energyvita, Jakub Němec
,
Blahodárné účinky zpracovány dle platného on hold seznamu, kontrola legisl. předp. 1x ročně)

JavaScript musí být povolen