Váš košík obsahuje
položek
o celkové hodnotě
(€ 0,00) s DPH
  • Zobrazit

Zdravá výživa a sport

Zdravá výživa a sport patří neoddiskutovatelně k sobě. Nejenom zdravá stravá, ale i správné stravovací návyky prokazatelně pomáhají při jakémkoliv sportovním výkonu a to ať už jde o vrcholový sport, plavání, turistiku, zkrátka jakýkoliv pohyb, při kterém se obnovují duševní i tělesné síly. Největším nepřítelem správné životosprávy je alkohol, kouření a závislost na různých lécích.

Všichni bychom měli ve svém stravovacím režimu dodržovat určitá pravidla zdravé výživy. Aktivně žijící lidé a sportovci pak dvojnásob. Jistě každý ví, že zkonzumovat před sportovním výkonem vepřo-knedlo-zelo, nebo svíčkovou se šesti knedlíky není dobrá varianta. Pokud tyto jídla zaměníme za zdravé jídlo, pak náš sportovní výkon bude podstatně větší. Naše tělo totiž uspoří mnoho energie, kterou by jinak spotřebovalo na natrávení tučných nezdravých jídel a tuto uspořenou energii pak vynaloží právě na zvýšení sportovního výkonu.

 

Jídelníček sportovců

Jídelníček sportovců by měl být určitě odlišný od jídelníčku běžného člověka. Sportovci podávající fyzické výkony mají vyšší spotřebu energie. Energii lidské tělo získává z celého svého okolí, ale nejvíce energie si čerpá ze stravy během trávení živin. Přísun živin v podobě bílkovin, vitamínů a minerálních látek je pro sportovce zvlášť důležitý. Dostatečný přísun těchto látek nám dodá jedině zdravá strava. Takový nezdravý párek, nebo hamburger nám cenných a potřebných látek dodá úplné minimum a tělu pak samozřejmě chybí energie. Nehledě nato, že bílkoviny a vitamíny jsou nepostradatelné pro tvorbu a obnovu funkci tkání, svalové hmoty, ale i kostí.

Sport a zdravá výživa – základní pravidla

Pravidla stravování pro sportovce jsou velmi jednoduchá.

  • Minimálně jednu až dvě hodiny před sportováním bychom neměli už vůbec jíst.
  • Poslední jídlo před plánovaným sportovním výkonem by určitě nemělo být tučné a mastné. Vhodné jsou těstoviny, rýže, zelenina a ovoce.
  • Nutnost je dostatečný přísun tekutin před, po i v průběhu fyzické zátěže.
  • Pít by se měla především čistá neperlivá voda. Rozhodně nejsou vhodné slazené nápoje
  • Po skončení sportovní aktivity minimálně hodinu nepřijímat žádnou stravu s jednou vyjímkou. Tou je ovoce. Ovoce obsahuje sacharidy, které slouží k doplnění energie
  • První jídlo po fyzické námaze by opět mělo být lehké. Například zeleninový salát.
  • Jídlo bohaté na bílkoviny je vhodné přijímat nejdříve dvě hodiny po ukončené sportovní aktivitě.

 

V případě, že máte zájem o konzultaci a radu se zdravým jídelníčkem, napište email na blanka.nemcova@energyvita.cz, nebo zvolte přímý telefonický kontakt +420 605 027 980


Mgr. Blanka Němcová - certifikovaný poradce pro výživu

KATEGORIE

Mohlo by vás zajímat
Máte nápad, připomínku či vzkaz? Napište nám!

Platební metody
Nejprodávanější
Reklama

FastCentrik® - Pronájem e-shopu
Instagram Energyvita - zdravá výživa
www.energyvita.cz
Facebook Energyvita
Energyvita
Sokolská 1278
Lomnice nad Popelkou
51251
Prodejna: (+420) 776 586 002
Mobil: (+420) 605 027 980
E-Mail: info@energyvita.cz




Všechna práva vyhrazena, © 2010 - 2016 Energyvita, Jakub Němec
,
Blahodárné účinky zpracovány dle platného on hold seznamu, kontrola legisl. předp. 1x ročně)

JavaScript musí být povolen