Váš košík obsahuje
položek
o celkové hodnotě
(€ 0,00) s DPH
  • Zobrazit

Zdravý jídelníček pro děti

02.02.2016
Lidské tělo je naprosto geniální stroj. Jen málokdo ho však dokáže využívat naplno. A dětský organismus je navíc velmi čistý a ničím nenarušený. Jak ho uchovat čistý a nenarušený?

Zdravý jídelníček pro děti



Mateřské mléko je pro miminko bez pochyby to nejlepší. Ale co dál? Jíst 3x denně, nebo 5x denně? Kolik ovoce a zeleniny? Kolik vařené a syrové stravy? Jsou nutné mléčné výrobky a maso?

Naslouchejte obecným doporučením, takzvané "babské rady". Vždy se ale nad nimi pozastavte a do detailu to doporučení rozeberte. Například: "dítě potřebuje vápník a proto musí pít mléko". Nebudeme jistě polemizovat nad tím, že vápník je potřeba a nejen pro děti. Ale musíme kvůli tomu ládovat do svých dětí hromady mléčných výrobků? Pokud znáte kvalitu mléčných produktů, tak proč ne. Bohužel v obchodech a u výrobců se více tlačí na cenu, než na kvalitu a to se potom pochopitelně projevuje na našem zdraví. Vápník lze získat mnohem hodnotněji i jinak (Sezam, mák,...)



Správný jídelníček pro děti


jídelníček pro roční dítě, jídelníček pro dvouleté dítě, nebo jídelníček pro půlroční dítě bude jistě každý vypadat úplně jinak. Existují obecná doporučení, jak by měl vypadat jídelníček v různém věku dítěte, kolik energie by měl do těla dodávat, kolik živin by měl obsahovat a tak dále. Praxe však stále ve větší míře ukazuje, že je třeba individuální přístup. Každé dítě má svá zdravotní specifika, potřeby vyplývající z jeho životního stylu a také i chuťové preference. Prostě neexistují na světě dvě totožné osoby.

Co by nemělo chybět v jídelníčku dítěte?


Co ví opravdu každý je fakt, že zdravý jídelníček by měl obsahovat každý den čerstvé ovoce a zeleninu. Vitamíny a minerály jsou k životu nezbytné. Mimo ovoce a zeleniny jsou zde semínka (sezam, slunečnice, dýňová, lněná semínka, atd. ), čerstvé ořechy, luštěniny jako zdroj kvalitních bílkovin, celozrnné obiloviny jako zdroj sacharidů. Chcete-li obohatit jídelníček o živou stravu, ale nejste si jisti kvalitou kupované zeleniny, můžete vyzkoušet klíčení.

Jak zkvalitnit stravovací návyky dětí?


Co je zakázané je dobré a lákavé. Zákazy některých potravin nejsou účinné. Změna stravovacích návyků je otázkou dlouhodobou.
Jídelníček ve škole a školce neovlivníte. Přesto ho sledujte a doma doplňujte to, čeho byl nedostatek. Vysvětlujte dětem co je zdravé, ale hlavně říkejte v čem a jak jim to v životě pomůže. Děti jsou úžasně vnímavý a přemýšlivý. Dříve nebo později budete sklízet ovoce své snahy. Nejdůležitějším faktorem však zůstává, že děti se učí nápodobou nás dospělích. To, co děláte, jak se chováte a co jíte vy, bude dělat i Vaše malá ratolest. Jděte svým dětem příkladem.


Náš vlastní zdravý jídelníček


Naše tři malé děti jedí úplně jinak než je běžné v dnešní společnosti. Živočišné bílkoviny nahrazujeme rostlinnými, cukr vynecháváme úplně. Sladíme pouze medem, sušeným ovocem, nebo například agávovým sirupem. Bílá mouka je nahrazována celozrnnou a bezlepkovou. Zvýšili jsme spotřebu ovoce, zeleniny, semen a ořechů. Výsledkem je méně nemocí a celkově dobrý zdravotní stav rodiny. Samozřejmě ani nám se občasná nachlazení nevyhnou, ale zvládáme je rychleji a přirozenou cestou bez zbytečného užívání antibiotik.


Mgr. Blanka Němcová
Certifikovaný výživový poradce


KATEGORIE

Mohlo by vás zajímat
Máte nápad, připomínku či vzkaz? Napište nám!

Platební metody
Akční nabídka
Nejprodávanější
Reklama

FastCentrik® - Pronájem e-shopu
Instagram Energyvita - zdravá výživa
www.energyvita.cz
Facebook Energyvita
Energyvita
Sokolská 1278
Lomnice nad Popelkou
51251
Prodejna: (+420) 776 586 002
Mobil: (+420) 605 027 980
E-Mail: info@energyvita.cz




Všechna práva vyhrazena, © 2010 - 2016 Energyvita, Jakub Němec
,
Blahodárné účinky zpracovány dle platného on hold seznamu, kontrola legisl. předp. 1x ročně)

JavaScript musí být povolen